otvorená pre všetkých,
ktorým myslenie prináša skutočnú radosť.
W. Fuchs
Olympiády, kvízy, rôzne matematické súťaže, ... nie sú na našej škole ničím výnimočným.
Všetky však majú jedno spoločné. Úlohou je vyriešiť matematický problém. Talent na počty,
ľudovo povedané, niektorým našim žiakom nechýbal a nechýba. Práve toto poznanie a skúsenosť
ma priviedli k myšlienke, že podnecovať tvorivosť, fantáziu a rozvoj logického myslenia možno
aj iným, netradičným, zato však veľmi užitočným spôsobom.
Matematická súťaž často odhalí nadanie na matematiku u žiakov, ktorí sa v každodennej
konfrontácii na vyučovacích hodinách neprejavili. Práve prostredníctvom riešenia neštandardných
úloh je šanca vzbudiť záujem o matematiku. Samozrejme, každý sa nemôže stať matematikom „profesionálom“,
ale ak matematiku začnete považovať aspoň za dobrého pomocníka, ak nie priateľa, tak si myslím, že získate
veľa. Matematika vás naučí kriticky myslieť, učí vás tomu, že všetko nie je pravdivé len preto, že to niekto
povedal, ale musí sa to dať dokázať. Matematika vás naučí presne sa vyjadrovať, naučí vás veriť vo vlastné
slová, logicky zdôvodňovať, získavať informácie a ďalej ich používať. Súťaže rozvíjajú u riešiteľov nadanie
a talent, umožňujú im zmysluplne tráviť voľný čas, napomáhajú ich osobnostnému rozvoju prostredníctvom
budovania medziľudských vzťahov a zlepšujú ich komunikačné schopnosti.
Neodmysliteľnou súčasťou školskej matematiky sú aj v našej škole rôzne súťaže, v ktorých si môžu
žiaci preveriť svoje schopnosti a zároveň si ich porovnať aj so širšou konkurenciou. Dôkazom toho
je aj každoročne organizovaná
Úspešnými riešiteľkami boli žiačky
O tom, že matematika nemusí byť len počítanie a nuda, ale aj zábavná forma výmeny vedomostí, svedčí aj
účasť
Svoju kreativitu a nadanie môžu žiaci našej školy naplno prejaviť aj v odbornom predmete metodika
rozvíjania matematických predstáv, ktorý sa vyučuje v 2. roč. študijného odboru učiteľstvo pre MŠ
a vychovávateľstvo a vo voliteľnom odbornom predmete matematické hry a tvorivosť škôlkára v 3. roč.
Spoločným menovateľom obidvoch predmetov je práca so zásobníkmi hier, riekaniek, svojpomocne vyhotovenými
učebnými pomôckami, metodickou a odbornou literatúrou. Vyústením spoločnej práce bola
Pri analýze dosiahnutých výsledkov a úspechov zo súťaží zisťujeme, že talentovaní jedinci získavajú
úspechy prevažne len nesmiernou vôľou a vlastnou usilovnosťou. Vyhľadávanie talentov spočíva prevažne
na nás, pedagógoch škôl, ktorí vo vyučovacom procese a v mimovyučovacích aktivitách máme možnosť poznať,
kto je talentovaný, a tak môžeme rozvíjať ich záujmy. Odmenou je úsmev žiakov, komunikácia, ale aj rada,
ak o ňu požiadajú.
Mgr. Alena Kamarýtová
Dňa
- žiaci mali za úlohu nakresliť obrázok podľa vlastného návrhu
- hodnotila sa náročnosť obrázka a použité techniky pri jeho zhotovení
- žiaci mali za úlohu vytvoriť prezentáciu na tému: Rozprávka
- žiaci si mohli pripraviť hovorené slovo a potrebné obrázky doma
Súťaže sa zúčastnili žiaci druhých a tretích ročníkov.
3. miesto: RYBÁRIKOVÁ Jana III.B, BÁROŠOVÁ Janka III.KL
Čestné uznanie: CISÁRIKOVÁ Veronika III.A
3. miesto: ČEPCOVÁ Patrícia II.B, VALACHOVÁ Tatiana II.B
Čestné uznanie: KLEMANOVÁ Veronika II.A
Spev a hudba je neoddeliteľnou súčasťou života žiakov na internáte v Turčianskych Tepliciach.
Preto sa rozhodli vychovávateľky školského internátu usporiadať
Dňa
Tesne pred začatím, ktoré bolo o 15.30 sa sála kultúrneho domu v Turčianskych Tepliciach
plnila nedočkavými divákmi. Keď už bolo všetko pripravené, privítali
Rozsvietili sa reflektory a sálou sa rozliehal nádherný hlas prvej súťažiacej. Za ňou nasledovalo
ďalších 18 speváčok a tento rok výnimočne medzi nimi jeden sympatický mladý muž, ktorý všetkých
ohromil svojim výkonom. Čerešničkou na torte bolo
Víťazkou
Výber troch najlepších sa zdal byť pre porotu nesplniteľnou úlohou, pretože všetci súťažiaci
predviedli takmer profesionálny výkon. Nakoniec sa porota zhodla a vybrali tri najlepšie spomedzi súťažiacich.
Dňa
Žiaci riešili dve zaujímavé úlohy, jednu zábavnú úlohu a dve úlohy na pamäť a postreh.
2. miesto: kolektív triedy III. A
3. miesto: kolektív triedy I. C
Mgr. A. Kamarýtová
Dňa
3. Boháčiková Petra (I.C) - 18b
Vojtasová Veronika (I.D) - 18b
Kohútová Kristína (II.B) - 18b
Filová Michaela (I.A) - 18b
Tak znela téma úvahy
Ľudke srdečne blahoželáme a vám, milí čitatelia, ponúkame úspešnú esej.
S. Sudorová
Istý muž sa dožil veku 110 rokov. Jeho tajomstvo spočívalo v tom, že neoslavoval svoje narodeniny. Nikdy.
Neriadil sa výpočtami priemerného veku muža, a preto sa v sedemdesiatke nechystal zomrieť. Ešte mal veľa
času. Nezaujímali ho jeho prehlbujúce sa vrásky a vo veku osemdesiatsedem rokov ešte odvážne brázdil
krajinu na karavane. Závidím mu. Budem mať osemnásť rokov a číslo na torte mi každoročne pripomína,
že som opäť stratila rok svojho života. Zbytočne mrhám časom. Deň čo deň. Načo ležím v sobotu v posteli
do jedenástej? Prečo sedím za počítačom do polnoci? Nadarmo presypaný piesok. Mohla som vstať skôr, ísť
sa pozrieť na východ slnka, pohladiť stromy, dotknúť sa rosy na šípkovom kríku. Mohla som zažmúriť oči
pod záplavou slnka a nadýchnuť sa rannej hmly. Mohla som čokoľvek, ale už je neskoro. Chvíľa prišla a
odišla. Žiadny okamih netrvá večne. Každé ráno je iné. Každý deň strácam veľa. Kam odchádzajú dni,
ktoré neprežijeme naplno? Zaplnia vesmír? Zbytočná prázdnota a žiadne spomienky. Nikto si neváži čas,
a pritom je to najväčší dar. Nikto ho nemôže zdediť, ani si ho kúpiť. Keby áno, zomierali by len chudobní.
Ale čas je spravodlivý, dáva každému z nás šancu na jeden život. Je len na nás, ako ho prežijeme. Ale svet
je hlúpy a neváži si nič, čo je zadarmo. Plytváme časom každú sekundu. Zbytočne zahadzujeme plné priehrštia
za seba a ani sa neobzrieme. Bežíme naslepo vpred a pritom nestíhame spomaliť. Povieme si: „Ešte máme
čas,“ ale nemáme. Všetko plynie rýchlo a neplynie nič. Ľudia okolo nás len preletia, zanechajú jeden pohľad,
úsmev. Myšlienky sa v rýchlom kolobehu krútia, zbytočne nás ťažia a nakoniec ich vypustíme z hlavy. Prídu nové,
revolučné a opäť chceme predbehnúť čas. Ale on má svoje vlastné hodiny. Raz plynie pomaly, inokedy rýchlo
a človek sa stráca. Uvedomujeme si, že ho neovplyvníme a prichádza ľútosť. Ľutujeme veci, ktoré sme urobili,
hoci by nám malo chýbať to, čo sme neurobili. Občas treba zastať a privoňať si k ružiam. Vyzuť si topánky a
ľahnúť si na trávu. Zdvihnúť hlavu a pozrieť sa na nebo. Ostane spomienka, dotyk. Chvíľa, ktorá pohladí tvoje
srdce, nie je zbytočná. Ani tá, ktorú obetuješ pre druhých. Táto je večná, tento čas sa počíta. Prináša bonusové
body, ktoré ťa obohacujú a formujú pre zajtrajšok. Pred posledným krížikom ľudia spomínajú. Vymenili by čokoľvek
za jediný deň svojho života. Keby ho mohli prežiť ešte raz, prežili by ho inak. Zmenili by rozhodnutia a vyslovené
vety. Toľko vecí ľutujú, toľko im chýba, ale cesty späť niet. Smrť neobchoduje s časom. Odzvonilo.
Budem mať osemnásť a do budúcnosti sa pozerám optimisticky. Mám toľko plánov a snov. Niektoré sú naivné,
detské alebo nereálne, ale ak si ich nesplním teraz, tak kedy? Čas si nekúpim, čas nepredám. Chcem prežiť
život naplno. Chcem zažiť nemožné a preskúmať neobjavené. Chcem kráčať vpred a nevzdávať sa snov. Chcem niečo
zanechať svetu a chcem zomrieť šťastná. Nemám čas, a preto zajtra vstanem skôr.
Ľudmila Kováčová
Všetko sa začalo
Dňa
V pozitívnom duchu úspechy „zaklincovala“ naša štvrtáčka -
Na záver len toľko – sme radi, že úspechy našich dievčat neboli prvoaprílovým žartom a všetkým víťazkám v mene PK SVP i celej
školy srdečne blahoželáme.
PaedDr. Slávka Sudorová
Dňa
Beáta MATIAŠOVSKÁ (II.A) - 9 bodov
Michaela ČUPCOVÁ (II.B) - 8 bodov
Deň
2. miesto: Alžbeta Koptáková, III.B
3. miesto: Júlia Litvová, I.D
2. miesto: Vanda Vačková, III.D
3. miesto: Renáta Rusková, I.B
2. miesto: Natália Čupcová, II.B
3. miesto: Veronika Klemanová, II.A
2. miesto: Dagmar Kasanická, I.B
3. miesto: Zuzana Šinoglová, II.C
2. miesto: Zuzana Fľaková, III.C
3. miesto: Vladimíra Froľová, I.B
Víťazkám srdečne blahoželáme!
PK SVP PaSA
Dňa
Odborná porota, ktorou boli pani Katarína Janovská, pani Zuzana Balážová a pani Natália Zajacová, vyhodnotila testy,
dôsledne si vypočula ústne odpovede a na základe získaných bodov ako aj celkového vystupovania študentov rozhodla,
že všetkých zúčastnených posunie do krajského kola, ktoré už bude bohaté na účastníkov a vytvorí skutočné konkurenčné
prostredie, keďže v každej kategórii sa každoročne zúčastní od 10 do 16 študentov bojujúcich o víťaznú pozíciu,
pretože len víťaz je vybratý do celoslovenského kola v Bratislave.
Natália Zajacová
V pondelok
Vo vyrovnaných zápasoch sa predsa len prejavila skúsenosť a tak nakoniec
Hralo sa na 2 hrané sety do 25 bodov.
"B" - "C" 1:1 (25:17; 24:25)
"A" - vyuč. 1:1 (19:25; 26:24)
"A" - "C" 2:0 (25:23; 25:16)
"B" - vyuč. 0:2 (21:25; 23:25)
"A" - "B" 2:0 (25:17; 25:12)
"C" - vyuč. 0:2 (19:25; 19:25)
Dňa
Po tejto úvodnej na informácie bohatej časti nasledovala tá najdôležitejšia, a to
Teší ma, že naši študenti prejavujú záujem participovať vo veciach verejných týkajúcich sa mládeže tak v oblasti
ich štúdia, voľného času a následne i pracovných možností. Študenti touto cesto ukázali svoje ambície, ale aj
schopnosti, ktoré nadobudli počas svojho štvorročného pôsobenia v našej študentskej rade a uvedomujú si, kam
ich táto systematická a neúnavná práca posunula, čo všetko získali a kam sa môžu ďalej posúvať. Všetkým im
držím palce, pretože ich čaká nesmierna práca vyžadujúca si celého mladého človeka a jeho voľný čas. Prajem
im veľa entuziazmu, elánu, vytrvalosti, kreativity, chuti a dobrej nálady.
Koordinátorka ŽŠR PaSA Turčianske Teplice Mgr.Natália Zajacová
Dňa
Víťazkám srdečne blahoželáme a všetkým ďakujeme za účasť a príjemne strávený deň!
Patrícia Boráková postupuje ďalej a bude našu školu reprezentovať na okresnom kole olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa
uskutoční v januári 2014 na pôde našej školy. Želáme jej veľa šťastia!
Mgr. Zuzana Balážová
Ľudová pieseň bola a je neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Rozozvučala sa pri narodení dieťatka, na svadbách, pri práci. Pomáhala človeku
prežiť radosť ale aj smútok. Tento týždeň sa ozývala aj na našej škole, kde sme dňa
Marcela PLEŠKOVÁ IV.B
Všetkým súťažiacim a muzikantom patrí pochvala a poďakovanie.
PaedDr. Soňa Burčová
Družstvá boli rozdelené do 2 skupín (zelenej a červenej) po 4 družstvá, kde sa hralo systémom každý s každým.
1. miesto - III. ročník – 3 body
2. miesto – IV.A – 2 body
3. miesto- IV.C – 1 bod
4. miesto- I.ročník
1. miesto - IV.K – 3 body
2. miesto – II. ročník – 2 body
3. miesto- IV.D – 1 bod
4. miesto- III.KL
III. ročník - IV.K 1:1 (25:14; 24:25)
II. ročník - IV.A 2:0 (25:18; 25:14)
4. miesto - IV.A
O konečnom víťazstve III. ročníka rozhodlo aktívne skóre po sčítení bodov v setoch.
Miroslav Lettrich
V pondelok
Za krásneho jesenného počasia v kúpeľnom parku sa na 1350 metrový ohruh rozbehli resp. vykročili
jednotlivé ročníky. Spolu sa tejto akcie zúčastnilo 340 žiačok z I. - IV. ročníka.
Súčasťou podujatia boli aj
| ||
5:57 | ||
6:12 | ||
| ||
6:14 | ||
6:12 | ||
| ||
5:43 | ||
5:55 | ||
| ||
5:28 | ||
5:38 |